У містах Німеччини з'явилися проповідники, які
закликали людей жити так, як написано в Євангелії: «І всі віруючі були ра¬зом,
і мали все спільне: і продавали свої володіння та будь-яку власність, і
роздавали всім за їхніми потребами». При¬хильників цих ідеалів майнової та
соціальної рівності нази¬вали анабаптистами (перехрещенцями). Дітей вони не
хрестили, вважаючи, що хрещення слід приймати свідомо, дорослою людиною.
Вступаючи до їхньої громади, хре¬щення треба було прийняти вдруге, що й дало
назву їх¬ньому рухові. Одним із найвідоміших проповідників ідеа¬лів
анабаптистів став спершу друг, а пізніше ворог Лютера Томас Мюнцер (бл.
1490-1525). Він закликав народ підняти меч проти панів і силою встановити на
землі Цар¬ство Боже. За його переконаннями, боротьбу належало роз¬горнути не
лише проти католицької церкви, а й проти всіх тих, хто жив, порушуючи
християнські заповіді, — кня¬зів, рицарів, лихварів. Усі повинні бути рівними
перед Богом, монастирі й замки слід знищити, а панів —оселити у простих хатинах
і змусити працювати.
Це був заклик до повстання задля встановлення Цар¬ства Божого. Коли влітку 1524 р. на верхньому Рейні розпо¬чалися окремі селянські заворушення, туди вирушили анабаптистські проповідники.
Ідеї Мюнцера та анабаптистів у Німеччині підтримала більшість найбідніших верств населення. Лютератакі ідеї злякали. Як засвідчили події Селянської війни, шляхи Лю-тера і прихильників насильницької побудови на землі Цар¬ства Божого розійшлися.
Це був заклик до повстання задля встановлення Цар¬ства Божого. Коли влітку 1524 р. на верхньому Рейні розпо¬чалися окремі селянські заворушення, туди вирушили анабаптистські проповідники.
Ідеї Мюнцера та анабаптистів у Німеччині підтримала більшість найбідніших верств населення. Лютератакі ідеї злякали. Як засвідчили події Селянської війни, шляхи Лю-тера і прихильників насильницької побудови на землі Цар¬ства Божого розійшлися.
Комментариев нет:
Отправить комментарий